Internet TV

Saturday, October 31, 2009

Kejayaan yang besar dan bermakna memerlukan usaha berterusan...

Seandainya manusia mampu melihat masa depan mereka hanya beberapa jam, beberapa hari, beberapa minggu atau beberapa tahun ke depan maka akan ramai manusia yang mendapat kenyataan bahawa mereka menyerah dan berhenti berusaha ketika pencapaian sudah hampir dalam genggaman. Mereka sudah hampir berjaya tetapi mereka kurang memiliki ketahanan yang diperlukan untuk terus bergerak dan berusaha untuk mencapai impian.
Dunia dipenuhi dengan orang yang memulai. Orang-orang yang boleh mencapai penamatlah yang jarang ditemui. Mengapa dengan begitu ramainya orang yang memulakan, namun hanya sedikit yang mencapai penamat? Dengan berbagai alasan, kebanyakan manusia keluar dari arena kehidupan dan memilih untuk menjadi penonton. Mereka terumbang-ambing ditelan waktu dan membuang masa dengan sia-sia.
Ramai orang yang mempunyai kehendak untuk bergerak menuju kejayaan ketika keadaan belum berat. Ketika mereka berhadapan dengan kesulitan, pada saat penghalang menghalang perjalanan, mereka bukannya menyingkirkan semua penghalang itu dari jalan melainkan berhenti. Kerana gagal menemui jalan penyelesai yang mudah, perjalanan mereka untuk terus ke depan terus terhenti.
Agar boleh mencapai sasaran, untuk memenangi pertandingan di arena kehidupan, kita tidak boleh berhenti di tengah jalan. Kita harus terus bergerak ke depan. Jika tujuan kita jelas, kita harus menundukkan semua kesulitan. Kita harus tetap bertahan untuk tetap bertahan maju, betapa pun gelapnya hari atau betapa besarnya penghalang.

No comments: